måndag 1 juni 2009

Fatboy - är det verkligen moraliskt ok att få heta så?

Har en lillasyster som har det mesta i prylväg och inte helt enkel att handla presenter till.
Så härom dagen när jag frågar vad hon önskar sig, så svarar hon att hon vill ha en Fatboy outdoor!

Jag som inte är lika hipp, har aldrig hört talas om en Fatboy tidigare men det visar sig att det inte är något märkvärdigare än en exklusivare variant av en sackosäck, som kostar en smärre förmögenhet.

Att behöva betala 3500 för en jävla sackosäck känns ju lite överkurs i sig, men det var inte det jag hakade upp mig mest på, utan det var namnet! Förstår ni om säcken hade hetat Fatgirl! Då hade reaktionerna och protesterna från kvinnor världen runt inte gått oss omärkta förbi, det kan jag lova er.

Men namnet Fatboy däremot, det är tydligen bara "gulligt" !

6 kommentarer:

  1. De är skitfräcka!! Min brorsa har två svarta ute på sin fina altan, kanonbekväma att "lounge'a" i! :o)

    Men ett riktigt rövarpris, ja....

    SvaraRadera
  2. Tror jag har sett en hängmatta i samma varumärke? Där fick det verkligen plats en "fatboy"!

    SvaraRadera
  3. Hade den hetat Fatgirl hade Gudrun säkert haft med det som ett skräckexempel i sin EU val's feministiska propaganda ;)

    SvaraRadera
  4. Smurf: Jag håller med. Supertuffa särskilt marimekkomönstrade

    Sickan: Är faktiskt på jakt efter en "bred" hängmatta som man kan ligga två i så jag får nog kolla efter en sån ;)

    Mandy: Hahaha jo men visst! Då hade Gudrun fått något rejält att bita i ;)

    SvaraRadera
  5. Fatboy är väl ett rap-namn? ;)

    SvaraRadera
  6. Ja, vilket liv det hade blivit om det hade varit en fatgirl som såldes i affären :-) fast samtidigt lite kul :-)

    SvaraRadera