söndag 5 juli 2009

Boo planerar en resa!

Visserligen inte förrän i oktober nästa år men vi snackar heller ingen två veckors charter utan en långresa på fyra veckor. Hade det varit för 15 år sen när jag var ute och reste som mest, hade jag enkelt kunnat packa ryggsäcken idag och stuckit imorgon men det är bara och inse.....man blir jävligt bekväm med åldern.

Så därför har jag redan nu börjat förbereda vissa praktiska saker som att exempelvis stämma av med jobbet så det är ok att ta semester i oktober. Det är vår högsäsong i vanliga fall så det kanske inte blir helt självklart att få ledigt. Jag funderar över vad jag ska göra om min käre chef säger nej. Säga upp mig och sticka i alla fall? Ja, det lutar faktiskt åt det. I´m going så enkelt är det.

Senaste gången jag besökte Nepal var för 15 år sen och det var verkligen magiskt. Ända sen dess har jag drömt om att få återvända till detta underbara land. Och den här gången planerar jag att resa helt själv. För en översocial person som jag kommer detta bli rena kvinndomsprovet..........

3 kommentarer:

  1. Najs! Alltid gott att ha nåt att se fram emot! :)

    SvaraRadera
  2. Jag är en sån där jobbig typ som alltid måste ha det.......;)

    SvaraRadera
  3. Första tanken var "you crazy Boo", men sen växte det på mig... fan vad kul! Go girl! Inte bara sitta och tänka att "jag skulle vilja..." utan du tar tag i det. Klart du gör, det intrycket har jag ju haft hela tiden :).

    Ska hunden bo hos mig? *L*

    SvaraRadera